
תגמול
פירמת Kibovich & Co מעניקה שירותי מומחה בתחום תגמול בכירים. לרו"ח קיבוביץ נסיון רב שנים בניהול המגעים ומשא ומתן מול הגופים המוסדיים לצורך אישור הנושאים שעל סדר היום באסיפות הכלליות של בעלי המניות בחברות הציבוריות, ובפרט מדיניות תגמול ותנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה. בעלת הכרות אישית והדדית עם מקבלי ההחלטות בכל גוף מוסדי וכן מדיניות ההצבעה שלו.
לאורך השנים נהנו משירותיה בתחום התגמול חברות ציבוריות רבות, מתוכן 35% מהחברות הנמנות במדד ת"א 125, כגון: סלקום, בזק, שופרסל, מבנה, בז"ן, שפיר הנדסה, גב ים, נכסים ובניין, סלע נדל"ן, אשטרום, ארקו, י.ח. דמרי, מגדל ביטוח, מגדלי הים התיכון, תדיראן, אזורים, ישראל קנדה, קרסו, איילקס מדיקל, נפטא, קבוצת נטו, צרפתי, פרשקובסקי, צמח המרמן, לוזון, קסטרו, רקח תעשיה פרמצבטית, אינרום תעשיות בנייה, כלל ביטוח ועוד.
הפירמה מנהלת מאגר מידע רחב הכולל נתוני שכר בכירים בחברות ציבוריות ופרטיות. נתוני המאגר כוללים את רכיבי התגמול השונים, לרבות רכיב השכר הקבוע, רכיב משתנה (מענק/בונוס) ורכיב הוני (תשלום מבוסס מניות, כגון: אופציות, יחידות מניה חסומות- RSU, מניות פאנטום וכו'). לפירמה ניסיון רב בביצוע סקרי שכר השוואתיים למנהלים בישראל ובחו"ל בחברות דומות לחברה, בהתאם למתודולוגיית השוואת שכר מקובלת בארץ ובעולם. אנו מכירים בעובדה שכל חברה היא שונה ומיוחדת במינה אך כמעט עבור כל חברה אנו מסוגלים לגבש קבוצת ייחוס מתאימה הכוללת חברות ברות השוואה הנבחרות על בסיס פרמטרים מתאימים, כגון: ענף, שווי שוק, הכנסות, היקף נכסים וכו'. קבוצת הייחוס/ההשוואה הנבחרת מאפשרת לוועדת התגמול ולדירקטוריון לבחון את סבירות תנאי השכר המובא לאישורם עבור נושא משרה בחברה, ביחס לנושאי משרה מקבילים בשוק, ובכך מהווה כלי מבסס החלטה בידי הדירקטור והמשקיע בבואו לאשר את תנאי השכר ו/או את מדיניות התגמול.
שירותי הפירמה כוללים, בין היתר:
- סקרי שכר השוואתיים (Benchmark) לכל אחד מרכיבי התגמול למשרות מקבילות בחברות דומות ומתן חוות דעת מומחה על סבירות התגמול.
- גיבוש וכתיבת מדיניות תגמול לנושאי המשרה בחברה בהתאם לתיקון 20 לחוק החברות וליווי עד לאישור המדיניות על ידי האורגנים השונים של החברה.
- גיבוש תנאי תגמול ומודל לתמרוץ ולשימור מנהלים.
- ניהול התהליך לכל אורכו מהשלב הראשוני של העלאת הנושא ועד לאישורו באסיפת בעלי המניות.
- הערכת שווי אופציות לעובדים.